Vimbodí i Poblet acull la presentació del llibre "El pany i la Clau"

24/04/2024

Vimbodí i Poblet acull la presentació del llibre "El pany i la Clau"

Dissabte, 20 d’abril, al Centre Cívic de Vimbodí i Poblet, va tenir lloc la presentació del llibre "El pany i la Clau" de Jaume de Bargas.

L’autor va relatar a les persones assistents com, després dels seus 60 anys de trajectòria professional en el món de la seguretat, i la seva persistència per investigar i divulgar l’evolució dels panys i les claus, uns objectes plens de simbolisme, va escriure aquest llibre. El llibre posa de manifest el paper dels artesans i industrials d'arreu del món que han dedicat la seva vida professional a treballar perquè la vida sigui una mica més segura.

Durant la presentació, va explicar l’evolució història que han tingut els panys de porta, començant el relat més enllà de l’antic Egipte fins arribar als nostres dies. A més, es van poder observar en directe algun d’aquest panys tan curiosos, per delit de les persones assistents.

En un moment donat, l’autor va explicar que està valorant donar tot el seu patrimoni i entre els municipis candidats, s’hi troba Vimbodí.

Jaume de Bargas i Fàbregas pertany a una família barcelonina de serrallers que ha exercit l’ofici des del 1890; el seu avi i el seu pare ja eren serrallers amb taller a Barcelona. És dins d’aquest entorn que ell inicia la seva activitat professional al taller familiar als 15 anys i que va esdevenir Mestre industrial. L’any 2006 la Generalitat de Catalunya li va atorgar el diploma de Mestre artesà i el 2014 passà a formar part de la Junta Directiva del Gremi de Serrallers de Catalunya.